الثلاثاء، 3 يناير 2017

كم نحتاج من المساحة على الارض لتزويد العالم اجمع بكهرباء الطاقة الشمسية؟

How Much Room Do We Need To Supply The Entire World With Solar Electricity

كم نحتاج من المساحة على الارض لتزويد العالم اجمع بكهرباء الطاقة الشمسية؟


في العام 2009 كان مجمل الاستهلاك العالمي للطاقة الكهربائية هو 20,279,640 گيگا واط.
الشمس تنتج من الطاقة أكثر من ذلك بكثير في خلال ساعة واحدة. وتكمن اللعبة في هذا بجمع طاقتها وتحويلها الى كهرباء مفيدة باستخدام الالواح الشمسية.
فما مقدار المساحة التي تغطى بالألواح الشمسية لكي نجمع طاقة الشمس بحيث تسد حاجة كل الكرة الأرضية من الطاقة الكهربائية؟ في الحقيقة انها ليست بالقدر الذي تتصورون.
في الصورة تبين المربعات الثلاثة الحمراء المساحة المطلوب تغطيتها بالألواح الشمسية لكي تسد الحاجة للكهرباء التي ستنتج من ضوء الشمس لكل من ألمانيا (DE) وأوربا (EU-25) ومن ثم المربع الأكبر بالنسبة للعالم اجمع.
فماذا ننتظر؟ فلنبدأ بتغطية أسطح منازلنا ومصانعنا بالألواح الشمسية.
أفكار-Ideas
اذا اعجبك الموضوع فتابع مدونتي رجاءا بالتسجيل فيها

In 2009, the total global electricity consumption was 20,279,640 GWh. The sun creates more energy than that in one hour. The tricky part is collecting that energy and converting it into useful electricity with solar panels. How much area would need to be covered with solar panels in order to capture enough energy to meet global demand? Actually, it’s not as much as you’d think.
The image above has three red boxes showing what area would need to be covered for Germany (De), Europe (EU-25), and the entire world.
So what the hell are we waiting for? Let’s start getting more solar panels on some rooftops and start chipping away at those boxes!

Please follow up.

Read more at
http://www.iflscience.com/environment/how-much-room-do-we-need-supply-entire-world-solar-electricity#Vz4JP0RB6FE9RpuE.99